Anmeldelse: The Walking Dead (tegneserie)

Anmeldelse som er kopiert fra min andre blogg, MsHildur90.blogg.no, skrevet i 2012. Med noen få endringer.

De aller fleste har hørt om og kanskje sett The walking Dead på tv, men ikke like mange har lest tegneserien den er basert på, noe som er veldig dumt!

The Walking Dead er laget av Robert Kirkman. Den ble opprinnelig tegnet av Tony Moore, men nå tegnes den av Charlie Adlard. Den har kommet ut hver måned i over 8 år nå.

(Bildet funnet på: collider.com/robert-kirkman-interview-the-walking-dead-season-2/84388/)

Tegneserien handler om politibetjenten Rick Grimes, som våkner opp på et sykehus fullt av zombier, etter å ha blitt skutt. Han vet ikke hva som har skjedd, bare at han må finne familien sin igjen. Fram til nå høres tegneserien og tvserien ganske lik ut, men det er veldig mye som er forskjellig. Det er mange forskjellige karakterer og handlingen er ikke helt den samme, noe som er bra. Jeg vil ikke skrive alt for mye om handlingen da det spoiler litt for både tegneserien og tvserien. Men kan si at tegneserien er mer grotesk enn tvserien til tider. Uansett hvor søt og elskverdig en karakter er så kan den bli drept.

Den er veldig bra tegnet, karakterene er troverdige og den er virkelig spennende! Den handler ikke om zombier og zombiesplatting (selv om det absolutt ikke er mangelfullt med noen av delene) men personene og hvordan de forandrer seg for å kunne overleve deres nye hverdag. Det er virkelig lagt litt baktanke på hva som skjer og hvordan karakterene reagere, noe som gjør tegneserien veldig smart. Den har også en del humor i seg.

Jeg har lest alt jeg har funnet av tegneserien, altså 15 samlepermer, og jeg elsker den virkelig!

Samlepermene kosten ca 150 kr stykke, men man kan alltids låne på biblioteket vis det blir for dyrt.

Nå har jeg ikke lest så mange tegneserier før, iallefall ikke tegneserier som er like mørk som denne, så det er litt vrient å gi den et terningkast. Jeg vil kanskje gi den en 4er eller 5er. Jeg anbefaler deg iallefall å lese denne, om du liker litt mørke historier. Og gi gjerne tegneserier en sjanse. Det er ikke bare for kvisete nerder og barn.